Bu Blogda Ara

24 Mayıs 2016 Salı

Ah İstanbul,Beni Kendine Çağırdın

19Mayıs tatilinde ne yapsak ne yapsak  derken hayatımızın en güzel tatillerinden birini yapacağımızı düşünmemiştim.

İstanbul...Adeta bizi davet etmişti ve çok güzel misafir etti.Tatil nedeniyle herkes bir yerlere kaçınca sanki bir  biz bir de bu şehir başbaşa kaldık.

Biraz araştırma ve fikir alma ile çok güzel rotalar belirledik ve öncelikle vaktimizi Anadolu 'da geçirmeye karar verdik.Ve daha önce Anadolu yakasında pek de gezmeyince neler kaçırmışım diye düşündüm.

Gitmeden araştırmıştım .Anadolu Kavağı ve Yoros Kalesi 'ni gezi bloggerları çok anlatılınca attık kendimizi oralara.İstanbul'a giderseniz görmeden dönmeyin.

Kale yeni yapılan üçüncü köprüyü tam olarak karşıdan görüyor.Dilerim rant sağlamak amacıyla dokunulmamış bu güzel doğaya kimse elini sürmez.

Anadolu Kavağı manzarasında Deniz'in rengi bile çok güzeldi.

Denizde adeta turkuaz mavisini gördüm.Burası insanı şair yapar :)

Kalenin aşağısında  Yoros Cafe'de bir çay molası verin.Tırmanırken epeyi efor sarfedilince manzaraya karşı bir yorgunluk  çayı iyi gidiyor,hele ki o muhteşem manzara ve doğanım şöleni yok mu...

Fotoğrafı karesini siz belirlemiyorsunuz,o kendini kadraja sokuyor adeta.

Ya bu evler ...

Herkes yaşamayı seviyor sanki.İstanbul'un coğrafyası da çiçek büyütülmesine çok müsait olunca insanlar bu fırsatı çok iyi değerlendirmiş.

Kapıların önleri ,pencere önleri hepsi ayrı ayrı çok güzel.

Her sokak ayrı bir fotoğraf karesi sanki.

Anadolu Kavağı'na gelmişken,Çengelköy,oradan da Kuzguncuk'a geçtik.Ah be Kuzguncuk sen bugüne kadar nerelerdeydin de ben seni hiç görmedim:)

Yukarıda fotoğrafladığım bu ev balayı çiftleri için kiralanıyormuş arkadaşlar yani şimdi evlensem düşünürdüm,peri masalı dedikleri burada geçiyor olmalı:)

Sonra da sardunya bahçesindeki bu evi buldum:)Bu evlerin restorasyonu devlet tarafından belirleniyormuş,devlet evin sahiplerine evin restorasyonu için gereken tutarı kredi olarak verebiliyormuş.İmkanı olanlar evlerinin önünü düzenlemiş fakat olmayanların evleri daha bakımsız,özellikle fotoğrafladığım bu evler mahalle için örnek temsil ediyor.

Gitmeden yine gezi bloglarında gördüğüm Nail kitabevi,

Kitapçıda kitabımızı okuyup çayınızı veya kahvenizi yudumlayabilir veyahut kitap satın almak için turlayabilirsiniz.Çok ama çok şirin bir mekan inanın gittiğinize pişman olmayacaksınız.

Aşağıda gördüğünüz mekan ise yine Kuzguncuk'ta rastladığım Masum Mutfak .Zeytin yağlı hafif yemekler yapıyorlar.Benim gibi tam bir zeytinyağlı yemek tutkunu iseniz bu tertemiz şirin yerde birşeyler atıştırmanız güzel bir deneyim olur.

Ertesi gün marmaray ile karşıya geçip Sirkeci'de indik.İstanbul sakindi yine de riske girmek istemedik,böylece de park problemimiz olmadı.

Arda Türkmen'in Mükellef Karaköy adlı mekanında gurme yemekler olduğunu duydum.

Fiyatlar oldukça yüksek,malum insanın sağ yanı Galata Kulesi sol yanı Tarihi Yarımada olunca fiyatlar da ona göre oluyor ancak yediğimiz yemekleri gerçekten lezzetli ve farklı bulduk.İstanbul'a yolunuz düşerse uğramaya çalışın.

Yukarıdaki manzaraya karşı yediğiniz yemeğe inanın değiyor.

Ertesi gün yine Anadolu Yakası'na karar verdik ve kendimizi bu sefer de Kadıköy Moda sokaklarına attık .

Önce Moda Çay Bahçesi'nde Tarihi Yarım Ada'ya karşı çayımızı yudumladık.Sonra başladık gezmeye.

Bir cafe sokağı yukarıdaki gibi süslemişti.Herkes kendi çevresini düzenleyip biraz renk katsa hayata ne büyük faydalar sağlarız(unutmadan bu konuda da yazayım mutlaka)

Bu fırının adı Naan Bake Shop ve dönüş gününüze yakın bir günse ekşi mayalı ekmeklerinden  alın zira şiddet ile tavsiye edildi.

Yukarıdaki fotoğraftaki yer el yapımı ürünler satan şirin mi şirin bir dükkan,ancak böyle şirin bir dükkanda neredeyse insanın zerre yüzüne bakmayan baktığında da neden geldin ifadesi taşıyan personel neden çalıştırılır anlamış değilim.Fiyatlarının uçukluğu...neyse...

Bu tasarım emaye bardaklara sokaklarda gezerken rastladım,ne şirinler değil mi:)

Evet geldik Fahriye Cafeye.Eski mi eski eşyalar ile dekore edilmiş ve her detay düşünülmüş,askıdaki montlar bile eski paltolardı,dikkatimden kaçmadı.Kahvesi pek hoştu.Tavsiye olunur efendim.

Artık gelelim mi Çikolata Dükkanı'na ...Asude ile tanıştırayım.Kendi kendini fotoğraf ile anlatsın...

İşte tam da dediği gibi,tam bir çikolata şöleni.Gidiniz deneyiniz,içinizdeki aşırı çikolata duygusunu emin olun bastırır.

Moda'da   Son durak Çaydanlık

Bir çaykolik iseniz,denemeye değer:)Değişik tatlarda çay deneyimleri sunan bu mekan fotoğraflanmak için tatlı bir köşe ile sizi buyur ediyor.

Ve geldik don durağa

Tuzla Marina'da Meşhur Alaçatı Muhallebicisi.

Unutulmaz sakızlı muhallebisi ile İstanbul'a tatlı bir nokta koyduk...

Bizim için unutulmaz bir tatil oldu.Dilerim gitmeye niyetlenenler için faydalı olmuşumdur...