Bu Blogda Ara

4 Kasım 2015 Çarşamba

Sen Aklıma Koydun Dostum Sevgi

   Bir arkadaşım tarif için bloğuma girmiş.Aman Allahım çağ atladım gün geldi tarif verdim:)))

  Bunun gazı ile bugün sizinle çok eski ve çok özel bir tarifi paylaşacağım.

  Daha önceden bloğumu okuyanlar bilir,çok uzun yıllardır annemin çok eski komşuşarı ve dolayısı ile benim çocukluk arkadaşlarımın da olduğu bir grupla ayda bir gün yapıyoruz.Bu vesile ile bağlarımız güçleniyor ve bu bahaneyle bi süslenip püslenip evden çıkmış oluyoruz:)

  Nedendir bilmem ya da biliyorum ya sebebini:) bana bu gün çok iyi geliyor:) 

  Velhasıl kelam bu guruptaki çook eski Elazığl'lı bir komşumuzun sofrasında yediğim ve adeta bir atom etkisi yapan bu çorbayı başta çocuklarınız olmak üzere kışın bol bol evinizde yapın derim.
  

Tavuklu Dövme Çorbası






Kalabalık için iki aile için bir tüm kuru soğan
Yine dövmenizi kişi sayısına göre ayarlayın
Domates ve biber salçası
Zeytin yağı
Tuz ve pulbiber
-Tüm bu malzemeleri düdüklüye koyun sıcak su ekleyip yarım saat kadar pişirin.Piştikten sonra soğanı çıkarın.
Ayrı bir yerde tavuğunuzu haşlayın ve didikleyin tavuk suyu ile beraber çorbanıza ekleyin
Piştikten sonra tereyağı ile servis edin.
Afiyet olsun

   Gelelim benim bamyama.Bu bamyaya ekstradan nohut koyduğumu yine bir dostumla konuşurken anladım meğerse herkesin bildiği birşey değilmiş.

Nohutunuzu pişirirken indirmeye yakın içine nohut ekleyin.Nohutun ne kadar bamyaya yakıştığını görseniz hep nohut ile pişirirdiniz:)
Afiyet olsun
Herkese sevgiler...



2 yorum:

  1. Canimmm 😊😊 tam bir bomba corbaymis bu hakikaten. Ilk firsatta deneyecegim insallah, ellerine saglik bitanem 😘😘👏👏

    YanıtlaSil