Bu Blogda Ara

28 Kasım 2015 Cumartesi

Tiyatro...Eski Dostum...

   Eskiden beri merakım vardır.Genelde her sene sezon açıldığında görmek istediğim oyunlara gitmeye çalışırım.

    Bu sene ilk aldığım bilet "Ankara'da meydana gelen elim patlamadan sonra" (Vefat eden kardeşlerime bu vesile ile yine Allah'tan rahmet,kalanlarına ise sabır diliyorum)biletler haliyle açığa alındı.Sonra fırsat bulamadım fırsat bulduğumda da biletimi aldığım oyunu Ankara Devlet Tiyatroları'nda bulamadım.Derken Haldun Taner ismini okuyunca heyecanlandım ve Biletiva 'dan açıktaki biletimi kullanarak "Gözlerimi Kaparım Vazifemi Yaparım" oyununa biletimi aldım.
(Fotoğraf sarıyer halk eğitim metkezi tiyatro kolundan alıntıdır)

   Biletiva'ya Devlet Tiyatro'ları belli koltuklarını emanet ediyor.Bunlar da genelde arka sıralarda oluyor tek tük önlerde tek kişilik yerler oluyor.Salona sonradan gelen ve gişeden bilet alanlar bile oyunu en önden seyredebiliyor o nedenle biletinizi direk Devlet Tiyatroları Gişeşeri'nden alma imkanınız varsa o şekilde almanızı tavsiye ediyorum.Yoksa bizim gib oyunu çok gerilerden izlersiniz ve çoğu repliği duymakta zorlanabilir oyunu görmekte zorlanabilirsiniz.Devlet Tiyatrolarının kendi salonları dışındaki bilet gişelerini yaşadığınız şehre göre internette aratabilirsiniz.

   Gelelim oyuna .
Çocukluk arkadaşı olan Vicdani ve Efruz'un tezat kişiliğinde dönemin Türkiye'sine insani ve toplumsal çelişkiletine ayna tutan bir başyapıt.



Oyunu izleme aktivitenizi kışın yapacak ne var demek yerine listenizin en başına koymanızı şiddetle tavsiye ederim.

Vicdani karakteri beni inanılmaz etkiledi.Emre Ercil'in canlandırdığı Vicdani karakteri yüreğime dokundu seyirciye geçirdiği etki muhteşemdi.Bir tandan kendisini Muhteşem Yüzyıl Kösem'de bambaşka bir karakter ile izliyorum.


Efruz'u yabana atamam aynı şekilde bu karaktere hayat veren İrfan Kılınç'da çok başarılıydı.

Ben Ankara'dan beni takip eden arkadaşlarıma bi fikir olsun istedim.Hiç bahane bulmaksızın küçük çocuğunuzu arkadaşınıza emanet edin ve bu oyunu izleyin...
Sevgiler ...












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder